Sannolikhetslära

Scenario:

Jag står vid en ATM och ska prova mitt nya flääääääshiga bankkort från Forex. Tar fram kortet, stoppar in det, knappar in pinkoden, väljer summa och trycker ”Ok”. Allt rullar på som sig bör och kortet kommer ut. Sedan blir skärmen totalt jävla helsvart.

Jag står som ett frågetecken och undrar vad fan som pågår då en röst säger: – Elektriciteten försvann.

Det visar sig att 75 meter längre ner på gatan står en trupp thailändska ”högspänningselektriker” och servar kabelhärvan som spinner genom ön. Så precis när pengarna ska till att spottas ut stänger tjommarna ner hela gatans elförsörjning vilket visar sig innebära att banken har dragit pengarna utan att jag har fått några.

Så de senaste två timmarna har jag suttit på en thailändsk bank och försökt att förklara vad som har hänt. I två omgångar. Med tre olika personer. Varav en via telefon. Det gick sådär.

Men nu har jag äntligen fått tillbaka pengarna. Kanske.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sannolikhetslära

  1. dgxqhdu skriver:

    Hi, I believe your website could possibly be having browser compatibility issues. Whenever I look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great blog!|

Kommentera

