überflöd

I vanlig ordning sitter jag och funderar på hur mycket firande Silvia gör i jultider. Till att börja med fyller hon år 23 december, för att sedan fira svensk jul den 24e. Eftersom hennes påbrå är tysk-brasilianskt funderade jag på om någon av dessa länder möjligen firade jul den 25, vilket skulle kunna ge Siliva en ursäkt för ett tredagars party of total botoxy madness.

För att utreda detta tog jag internet till hjälp. Att hitta fakta om de tyska jultraditionerna var enkelt. Första länken från google gav svaret att det firas den 24e, precis som i Sverige. Mitt hopp, men kanske främst Silvias hopp, stod alltså till de brasilianska traditionerna. Även denna gång tog jag internet till hjälp. Google ledde mig till ett tyskt forum om Brasilien. (som antagligen mest handlar hur man klonar pojkar och var man bäst gömmer sig) För att klarlägga de brasilianska traditionerna använde jag google translate med följande resultat:

”Så jul i Brasilien bara är början på 25,12. runt midnatt säga 24,12. är hela dagen och sedan kokas gjort för att göra kvällen lagade till en vackert dekorerad buffé förberedda från midnatt och peka sedan är det 12:00 släppa det!”

Glasklart.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

